تظاهرات برای یادبود قربانیان کشتار نژادپرستانه در هانااو

۱۹ فوریه ساعت ۵ Halim Dener Platz

تظاهرات برای یادبود قربانیان کشتار نژادپرستانه در هانااو

در تاریخ ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی ۹ نفر با انگیزه ی نژادپرستانه در شهر هانااو مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. نام این افراد به شرح زیر می باشد

Ferhat Unvar, Hamza Kurtović, Said Nesar Hashemi, Vili Viorel Păun, Mercedes Kierpacz, Kaloyan Velkov, Fatih Saraçoğlu, Sedat Gürbüz, Gökhan Gültekin.

در چهارمین سالگرد این کشتار ما برای یادبود قربانیان در کنار هم جمع می‌شویم و تظاهرات میکنیم. ما نه تنها خواستار عدم فراموشی این حادثه ی تلخ ، بلکه خواستار عدالت خواهی، پاسخگویی و استلزام حقوق قربانیان و بازماندگان آنها هستیم.

تجمع ساعت ۱۷ در Halim Dener Platz

و حرکت از همان جا به سوی Opernplatz

ساعت ۱۹ شب نشینی به صرف شیرینی و سوپ در Cumberlandschen Bühne

لطفا از آوردن هر گونه پرچم حزبی یا کشور اکیدا خودداری فرمایید.


در ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ در شهر هانائو ۹ نفر با انگیزه های نژادپرستانه به قتل رسیدند. اسامی آنها عبارتند از: فرهات اونور، حمزه کورتوویچ، سعید نثار هاشمی، ویلی ویورل پاون، مرسدس کییرپاکز، کالویان ولکوف، فاتح ساراچ اوغلو، سادات گوربوز، گوخان گلتکین.

این یک اتفاق تصادفی نبود که قاتل مکان هایی را انتخاب کرد که محل ملاقات انسان هایی است که به صورت ظاهری به عنوان مهاجر قلمداد می شوند: کافه قلیان، کیوسک و یک قهوه خانه. عقاید نژادپرستانه، ضد مسلمانان و یهودی ستیز انگیزه ایدئولوژیک او برای طراحی و اجرای این حملات بود.

در این حمله نیز مانند دفعات بسیار پیشین بار دیگر ناتوانی و شکست مقامات امنیتی آلمان در رابطه با قتل‌های نژادپرستانه آشکار شد: قبل از حمله نتوانستند جلوی آماده سازی این قتل توسط کسی را بگیرند که یک مجرم شناخته شده برای پلیس بود؛ به دلایل نژادپرستانه، پلیس دستور داده بود تا خروجی اضطراری در یکی از صحنه های جرم همواره بسته نگه داشته شود، در جریان انجام جنایت به تماس های اورژانسی پاسخ داده نشد و در ادامه از روشن شدن کامل چگونگی وقوع حادثه جلوگیری شد. در همان شب، ۱۳ افسر پلیس راستگرای افراطی از یک واحد SEK، که اکنون منحل شده است، مشغول انجام وظیفه بودند.

پس از حمله نیز بستگان و بازماندگان حمایت اندک و ناچیزی دریافت کردند. برعکس – در شب حمله، با بازماندگان حمله نه به عنوان قربانی بلکه به عنوان مظنون رفتار شد. آنها هنوز هیچ غرامت دریافت نکرده و یا برای کشته شدگان بنای یادبودی در میدان بازار هانائو ساخته نشده است.

جنایت و برخورد با آسیب دیدگان پس از آن، و همچنین فقدان پیامدهای سیاسی، به هیچ وجه یک مورد مجزا نیست. فقط ۴ ماه قبل از آن – در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ نیز – دو نفر توسط یک تروریست راستگرا در هاله به قتل رسیدند: پس از اینکه او نتوانست با اسلحه به کنیسه یهودیان وارد شود، جانا لانگ را در مقابل این ساختمان و کوین شوارتز را در مقابل یک مغازه ایمبیس با شلیک به قتل رساند.

هر دو عامل قبلاً نظرات نژادپرستانه و ضدیهودی خود را در فضای مجازی به منتشر کرده بودند. اگرچه آنها به طور علنی فانتزی های کشتار خود را به اشتراک می گذاشتند، اما همچنان توانستند در خانه اسلحه داشته باشند، اقدامات خود را برنامه ریزی کنند و در نهایت آنها را انجام دهند.

با تقویت احزاب راست، اجرای سیاسی مطالبات راست افراطی توسط احزاب به ظاهر مردمی، نزدیک شدن کانون به اصطلاح طبقه متوسط اجتماع به ایدئولوژی راست و همچنین افزایش نژادپرستی در میان مهاجران، اسلام گرایی و فاشیسم، این خطر، که افرادی با انگیزه های نژادپرستانه، یهودی ستیز، ضد دگرباش یا ضد فمینیسم به قتل برسند، را بالا می برد.

خواه هاله، هانائو و یا NSU، اینها هرگز مواردی مجزا از یکدیگر نیستند. نژادپرستی می کشد. یهودی ستیزی می کشد. خشونت راستگرایانه می کشد. فاشیسم می کشد.

به همین دلیل است که «دیگر هرگز» نباید به یک عبارت خالی بدل شود. دیگر هرگز همین حالا است.

همین حالا که AfD، گروه راست افراطی هویت گرایان و دیگر راستگرایان به طور مخفیانه گرد هم می آیند تا مشترکاً برای اخراج و بازگرداندن میلیون ها مهاجر و رنگین پوستان برنامه ریزی کنند. همین حالا که ارتشیان و پلیس راستگرا در حال انباشت سلاح هستند و برای روزی آماده می شوند که می خواهند مخالفان را بکشند و قدرت سیاسی را به دست بگیرند. همین حالا که اتحادیه اروپا تصمیم می گیرد پناهندگان را در زندان ها در مرزهای خارجی نگه دارد. همین حالا که فاشیسم در حال اوج گرفتن است.

در هانوفر نیز می توان شاهد بود که تعداد اعمال خشونت آمیز راستگرایانه به طور مداوم در حال افزایش است. اخیراً چندین نفر منطقه Ahlem به شکل نژادپرستانه و ضد دگرباش مورد تهدید واقع شده اند. بنای یادبود Ahlem به شیوه ای ضد یهود هتک حرمت شد. مرکز تفریحی Vahrenwald با شعارهای ضدیهودی پوشانده شد. شعارهای نژادپرستانه در رستوران‌ها و ساختمان‌های «مهاجران». مسجدی در مرکز هانوفر نامه ای از جناح راست افراطی دریافت کرد که در آن یک صلیب شکسته وجود داشت و امضای آن „NSU 2.0“ است. ایمبیس داخل همان ساختمان نیز هدف حمله آتش سوزی قرار گرفت.

ما می پرسیم: حفاظت از جان ما (پسا) مهاجران، یهودیان، سیاه پوستان و رنگین پوستان چقدر برای مقامات امنیتی و اکثریت جامعه ارزش دارد؟

ما خواهان عدالت، یادمان قربانیان قتل های نژادپرستانه در هانائو، تحقیق کامل در مورد جنایت و همچنین شکست مقامات و دولت بوده و در عین حال خواستار عواقب سیاسی ای هستیم که از این نوع اقدامات در آینده جلوگیری می کند.

ما شما را دعوت می کنیم که در ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ همراه به تظاهرات بیایید!

گردهمایی ساعت ۵ بعدازظهر در Halim Dener Platz و در ادامه تظاهرات به سمت Opernplatz

ساعت ۷ بعدازظهر گرامیداشتی به همراه چای و سوپ در Cumberlandschen Bühne

لطفا پرچم ملی یا احزاب را همراه خود نیاورید.

Bloggen auf WordPress.com.

Erstelle eine Website wie diese mit WordPress.com
Jetzt starten